onsdag 2 december 2009

Skärpning

Har inte bloggat på en evighet, har inte haft tid, ork eller lust. Men idag känns det som jag kmmit till en vändpunkt, tagit atg i mitt liv tagit nya beslut till mitt nya liv.

Idag har jag jag ringt till vårdcentralen och ska få komma till deras livsstillsmottagning och prata om mat och motion, det ska bli spännande att se vad dom har för hjälp att erbjuda så att jag kan gå ner i vikt. Har gått ner 11 kg på egen hand men nu känner jag att jag bara står och stampar på ett och samma ställe det händer ingenting grrrr.

Det andra jag har gjort är att boka tid med en personlig tränare och det känns oxå himla bra vi ska i alla fall träffas två gånger till en början i alla fall, så nästa torsdag ska jag träffa honom känns lite pinsamt att väga sig inför en annan människa men det kanske är det som behövs. I vilket fall som helst så ska det bli spännande och kul.

Med dessa insatser hoppas jag att jag slipper göra en gastric by pass jag känner att det är absolut sista jag vill göra och det är en drastisk åtgärd. Jag ska klara av att gå ner i vikt utan att behöva ta till kniven.

Nu har jag börjat min ledighet eller ledighet är det ju inte jag har ju att plugga och läsa och det ska jag göra ska bara åka upp till skolan två gånger till sen är jag klar för den här gången med pluggandet och sen dröjer det nog ett tag till nästa gång.
Nehe nu så e det dax att ägna sig åt studierna igen men tills vi hörs igen ha det gott mina vänner.

KRam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar