onsdag 16 maj 2012

Tre månaders kontroll

Igår så fyllde mitt hjärta tre månader och det firade vi med ett besök på BVC, så nu väger Ester 5120 g och hon är 59 cm lång, hon växer som bara den och det är ju kul det. Mindre roligt var att hon fick sina första vaccinationer 2 stycken och ujuj va ledsen hon blev men som tur var så gick det fort över. Ester var så trött efteråt och sov i stort sätt hela dagen och framåt eftermiddagen fick hon lite ont i sina ben så hon fick en panodil.

Jag kämpar på med mina promenader och min mathållning och jag tycker att det fungerar bra, jag fusk vägde mig idag, jag brukar väga mig på fredagar och vågen visade minus mmm underbart man blir ju mer peppad när det går bra.

Jag ska eventuellt anmäla mig till lidingöloppet 10 km, en av mina arbetskompisar tycker att jag ska hänga med men åh jag som inte orkar alls mycket men i morrn ska vi ut och springa/jogga/lufsa i Råssnäs. Ska nog ut och smyg prova lite ikväll/eftermiddag men först ska jag ner och prova ut ett par skor, för det skulle jag absolut behöva ha.

Jag hoppas att jag kan gå ner så mycket som möjligt innan sommaren, men den är ju snart här, jag har bestämt att för varje 5kg jag går ner så ska jag köpa mig en pandora berlock, och först och främst kämpar jag på att gå ner mina sista gravidkilon. Jag är så himla trött på att vara en tjockis nu så vill jag komma i form och vara nöjd över mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar