lördag 12 maj 2012

Ett nytt försök

Då så nu ska jag göra ett nytt försök att börja blogga har på något sätt saknat det lite gran, och så ska jag göra ett nytt försök att gå ner i vikt, eller där har jag ju hållt på ett tag.

Vad har hänt sen sist då? Ja vår älskade lilla bebis har kommit Ester föddes den 15/2 och hon är snart 3 månader och nu börjar man väl komma in i lite rutiner.


Att få detta lilla underverk känns helt otroligt och jag är så glad och tacksam för vår lilla bebis =) Livet blir helt annorlunda med ett barn men på ett positivt sätt förstås.  Nu håller vi på att fixa och planera för dopet som vi ska den 3/6 samma dag som jag döptes, lite kul faktiskt, nu hoppas jag bara att farmor får tag i den dopklänningen som jag hade när jag döptes det skulle vara kul.

Mitt projekt med att gå ner i vikt påbörjades den 22/3 med lite uppgångar och motgångar så klart, men i vilket fall som helst så fick jag mig en redig  spark i rumpan och en stor portion motivation när jag var hemma hos Lisandra på föreläsning/träff om träning, kost och motivation.
Nu har jag hittat mitt sätt att träna och gå ner i vikt, jag skippar dieter och att utesluta mat, nu är fokus på att äta bra mat i normala portioner och att det inte drar iväg i kalorimängd och så tar jag regelbundna promenader, försöker komma iväg varje dag, gymmet blir det när det passar in med det övriga livet. Promenaderna är så bra för då kan jag ta med mig Ester ut och hon sover så bra i vagnen och för mig så är det avkopplande och lite meditativt att gå ut och gå.

Jag mätte mig igår igen och sen den 22/3 så har jag minskat:

10 cm runt bröstet
12 cm i midjan
2 cm runt knät
4 cm runt låret
5 cm runt rumpan
0 cm runt armen

vågen visar "bara" 5,5 kg ner men att kroppen har blivit mindre det känns på mina kläder och det är jätte skönt så nu hoppas jag att siffrorna på vågen minskar mer.
Nu så sak jag ta hand om min dotter,

kram på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar